Wiele osób nie lubi polskich komiksów w azjatyckim stylu (Agnieszka Kamieńska/Yaoi Market) (#299)

Schematy z yaoi czy boys love, czyli gatunku mangi poświęconego homoerotycznym związkom mężczyzn, połączone z satyrą na temat życia we współczesnej Polsce i bohaterami jako spersonifikowanymi sklepami spożywczymi pokroju Żabki-kuna czy Lidla-senpaia – Agnieszka Kamieńska osadziła komiks „Yaoi Market” w niezwykłych realiach, a więcej na jego temat dowiecie się z naszego wywiadu w podcaście Nightslime.

Rozmawiamy o inspiracjach mangowych i sklepowych, które wpłynęły na kształt komiksu; o reakcjach czytelników i czytelniczek mang na polskie wydawnictwo opublikowane w stylu nawiązującym do japońskiego komiksu; o tym, czy warto drukować publikację, której cyfrowa wersja jest bezpłatnie udostępniania w internecie; a także o wielu gatunkowych stereotypach – od odcinka na plaży po krwawiący nos w chwili uniesienia.

Patronami odcinka są:
Paweł Jaksik, Jakub Kraszewski, Sebastian Wojtasik

Reklama