Hill House to cykl klasycznych historii grozy, które z premedytacją podejmują gatunkowe schematy, ale ukazują je w nowej, od strony graficznej nieoczywistej formie. „Daphne Byrne” jest zwieńczeniem serii i trudno byłoby sobie wymarzyć lepiej narysowany finał od tego, co zaproponował Kelley Jones – autor znany z „Doom Patrol”, „Sandmana” i przede wszystkim z wykreowania najbardziej przerażającego oblicza Batmana w historii.
Rozmawiamy o odrealnionym, groteskowym Mrocznym Rycerzu w wizji Kelleya, która była zarazem ostatnią, jaką pod koniec lat 90. opublikowało kultowe TM-Semic (już pod szyldem „Batman & Superman”); o stosowanych przez niego technikach; o koszmarnym surrealizmie działającym ze zdwojoną siłą, gdy w centrum scenariusza nie znajduje się superbohater; o punktach wspólnych z „Obywatelem Kanem”, „Omenem”, filmami Hammer Film Productions i Amicus Productions; a także o tym, że wyspecjalizowana w serialach telewizyjnych scenarzystka Laura Marks nie do końca czuje formę komiksową, ale nie brakuje jej pojedynczych, interesujących pomysłów.
Patronami dzisiejszego odcinka są:
Paweł Jaksik, Jakub Kraszewski, Marcin Kalinowski, Krzysztof Sieja
Daphne Byrne. Gdyby studio Hammer tworzyło komiksy (#227)
